“TÜRKİYE’DE KOZMETİĞE VE GÜZELLİĞE OLAN İLGİ HER YIL ARTARAK DEVAM EDİYOR”
Pandemi döneminde kozmetik ve güzellik sektörü büyük değişimler gerçekleşti. Maske kullanımı, makyaj malzemeleri satışını da dolaylı olarak etkilemişti. Önlemlerin gevşetilmesi ve maske kullanımının azalmasıyla kozmetik sektörü satışları hızla artışa geçti. La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür, kozmetikte 2023 yılına geçişle çift haneli büyümeleringözlendiğini söyledi. La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür: “Türkiye’de kozmetiğe ve güzelliğe olan ilginin her yıl artarak devam ettiğini söyleyebiliriz. Burada Türkiye’deki genç nüfusun payı büyük. Bununla birlikte; coğrafi konumumuz, üretim kabiliyetlerimiz ve birçok avantajlarımızın yanında üretmiş olduğumuz ürünlerin dünya klasmanında rekabet edebilecek düzeyde kaliteli ve rekabetçi ürünler olması, ülkemize turist ziyaretinin artması, yerleşik yabancı sayısı artışının getirdiği pozitif ekonomi, dijitalleşmeyle birlikte global trendlerin daha hızlı takip edilmesi ve Türkiye trendlerine yansıması gibi birçok faktör var.” dedi.
“TÜRKİYE KÜRESEL KOZMETİK PAZARINDA ÖNEMLİ BİR VARLIĞA SAHİP”
La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür, Türkiye’nin, geniş ürün ihracatı, gelişen kozmetik endüstrisi ile küresel kozmetik pazarında önemli bir varlığa sahip olduğunu söylüyor. Tekgür: “Türkiye’de üretim dünya standartları seviyesine gelmiş durumda ve birçok marka üretim için Türkiye’yi tercih ediyor. Bu sebepler ihracat rakamlarına paralel olarak yansıyor.Özellikle kozmetikte değerli ülkelerden biri olan Rusya’ya uygulanan yaptırımlar sonrasında, ünlü zincirlerin kapanması, Rusya’dan çekilmesi, ülkemize olan talebin artmasına neden oldu.” diye konuştu.
“LA FANN OLARAK BÜYÜMEYİ SÜRDÜRMEK İSTİYORUZ”
2022’de 345 milyon dolar olan ihracat rakamlarının 2023 yılında çok daha yüksek seviyelere gelmesi hedeflediklerini söyleyen La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür Türk kozmetiğinin başlıca; Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ülkeleri, ABD, Rusya’ya ihracat yapıldığını söyledi. Tekgür: “Türkiye kozmetik sektörü 2022 yılında, yaklaşık 199 ülkeye ihracat yaparken geçen yıl sektör ihracatının yüzde 10,5’i Irak’a, yüzde 8,5’i ABD’ye ve yüzde 5,3’ü İran’a gerçekleştirdi.” dedi. Temizlik ve kozmetik maddeleri ile sabun sektörünün 2023 ihracat hedefi 3,3 milyar dolar olarak belirlendiğini söyleyen Tekgür, geçen yıl %17 büyüme ile yeni pazarlar açıldığını ve La Fann olarak da büyümeyi sürdürmek istediklerini dile getirdi.
“KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER ÜRETMEYİ SEVİYORUZ”
La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür:“Üretici bir firma olarak katma değerli ürünler üretmeyi seviyoruz. Yeni ürünler markayı dinamik tutuyor. Bu anlamda hem koku kreasyonlarını arttırarak, herkesin zevkine özel bulabileceği kokuları sunarken, hem de ürün çeşitlerini artıyoruz.” dedi. Ayrıca Tekgür: “Son dönemde aromaterapi ve kişisel bakım kategorilerinde yeni ürün geliştirmelerimiz oldu. Özellikle güzel koku ile terapi, bütünsel iyi hissetme halini desteklemek için esansiyel yağlardan oluşan bir ürün koleksiyonu lanse ettik. Bunu hem buhurdanlık hem de kişisel bakım kullanımında tercih edebiliyorsunuz. Aynı zamanda el & vücut losyonu, el kremi gibi kişisel bakım ürünlerine yöneldik. Böylelikle ev kozmetiği, kişisel kozmetik ve kokularla geniş kitlelere hitap ediyoruz.” diye konuştu.
“KOKU, KİŞİNİN KİMLİĞİ GİBİDİR”
Beyin koku merkezi duygularımızın, korkularımızın ve hafızamızın sistemi olarak da bilinen limbik sistemle çok yakından ilişki içerisinde. Bu nedenle hoş kokular ruh halimizi etkiliyor ve kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlıyor. Kokular aynı zamanda bilişsel yeteneklerimizi de etkiliyor. La Fann Kurucu Ortağı Elif Tekgür :“Koku, kişinin kimliği gibidir. Kendinizi ifade tarzınızdır. Bundan dolayı herkes için farklı koku profillerinden bahsederiz. Bu çok fazla faktöre göre değişiklik gösterir. Geçmişiniz, yaşınız, teniniz, yaşadığınız bölge, yeme alışkanlıklarınız, zevkleriniz, karakteriniz gibi çok daha fazlasını sıralayabiliriz.” diye konuştu. Tekgür: “Kokusunda daha anlam arayan, benzersiz olmak isteyen misafirlerimiz için özel hissettiren ve olmazsa olmaz bir yaklaşım tarzıdır. Kurumsal kimlik tarafında da aynı yaklaşımı sunabiliriz. Kurumun konsepti, statüsü, hizmeti, dinlettiği müzik, dekorasyon gibi her parçası bir kimliktir. Koku da tüm bunların tamamlayıcısıdır. Misafirlerde duyusal deneyimi en üst noktaya taşıyan kurumun kokusudur. La Fann olarak kurumu daha yakından tanıyarak, misafirleri için en uygun kokuyu yaratmak uzmanlık alanımızdır.” dedi.
İlk yorum yapan siz olun