27.EMITT FUARI’NIN DİJİTAL DÖNÜŞÜM VİZYONUYLA SEYAHATLER KİŞİSELLEŞİYOR
EMITT Fuarı’nın üçüncü gününde “Seyahat Teknolojileri ile Desteklenen Deneyimler” konusu ele alındı.
NTV Tekno Hayat- Teknoloji Yazarı & TV Sunucusu Ahmet Can’ın moderatörlüğünü üstlendiği “Akıllı Seyahat Teknoloji Döngüsü” başlıklı oturumda veri teknolojileri ve yapay zeka ilişkisi değerlendirilirken; Oksijen seyahat yazarı Bahar Akıncı’nın yer aldığı dijital dönüşüm sohbetlerinde, dijital dönüşümle kişiselleştirilmiş seyahat ve satış stratejilerine dair yenilikçi perspektifler sunuldu.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C. Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında düzenlenen 27. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya başta olmak üzere 300’den fazla satın almacı ve Almanya, Bulgaristan, Brezilya, Mısır, İran, Japonya, Kuzey Kıbrıs, Venezuela gibi birçok ülkeden katılımcı firmayı ağırlıyor.
Turizmde Dijital Dönüşüm Sektöre Yön Veriyor…
NTV Tekno Hayat- Teknoloji Yazarı & TV Sunucusu Ahmet Can’ın moderatörlüğünde, seyahat teknolojileri eko sisteminde veri/büyük veri yönetimi, yapay zekanın otel ve e-ticaret teknolojilerindeki uygulamaları, veri teknolojileriyle yapay zekanın ilişkisi konuları değerlendirilerek, sektördeki teknolojik değişimlerin yansımaları gözler önüne serildi. Gemius Türkiye, Ülke Müdürü İdil Kesten, Booklogic, Dijital Pazarlama Direktörü Selin Yiğitkuş konuşmacılar arasında yer aldı.
İdil Kesten, “Turizm sektöründe 20 sene önce bir uçak bileti almak istediğimizde en yakın acenteye gidiyorduk. Hala acenteler var fakat turizmde artık satış kanallarının çok büyük bir kısmının dijital tarafa kaydığını görüyoruz. 2023 yılına baktığımızda, özellikle 25-35 yaş grubunun turizm dijital platformlarını ziyaret ettiğini görüyoruz. Turizm sitelerinde eskiden daha çok kadın kullanıcıları görürken bunun da giderek dengelendiğine şahit oluyoruz. 12 aylık veriye baktığımızda en çok temmuz ayında karar alınıyor. Bu anlamda biraz son dakikacı bir kullanıcı profili yaygın. Turizm sektöründeki en büyük dijital platformlar arasında sırasıyla; Ets Tur, Trip Advisor, Trivago, Tatilbudur ve Tatil Sepeti öne çıkıyor.”
Selin Yiğitkuş, “Otellerin gelirlerini maksimum seviyelere taşıyacak pazarlama stratejileri sunuyoruz. Aynı zamanda otellerin görünürlük ve bilinirliklerinin de arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu ile yine en üst seviyelere çıkarıyoruz. Bir tatil tüketicisi arama yaptığında alternatif tarihler sunacak, kullanıcıyı her anlamda yönlendirecek bir yapay zeka arama modeli geliştirdik. Otelin geçmiş verileriyle yapay zeka modelini besledik ve bu sayede gelecek çözümleri bulmalarını mümkün kıldık. Artık tek adımda rezervasyon gerçekleştirilebiliyor bizim kurduğumuz sistem üzerinden. Oteller kendi anahtar kelimelerini bizim sitemize verdiklerinde otomatik olarak içeriklerini de üretebiliyor. 10 yıl önce başlayan bu serüven bugün sektöre yön veriyor. Yeni nesil çözümler arasında yer alan bir diğer çalışmamız da pazarlık teklif robotu. Karşı otelin yapay zeka arama motoru ile sizin gitmek istediğiniz otelin arama motoru pazarlık ediyor ve en uygun fiyatta kullanıcılar rezervasyonlarını gerçekleştirebiliyor. 3 farklı ülkede ofislerimiz bulunuyor. Şimdilik bu bahsettiğim sistemler yurt dışında daha yaygın kullanılmakta.”
Dünyaya Açılan Dijital Kanatlar, Emitt Fuarı’nda Bahar Akıncı ile havalandı…
Tur operatörleri için satış stratejilerinin belirlendiği günün ikinci oturumunun moderatörlüğünü Oksijen Seyahat Yazarı Bahar Akıncı üstlendi. Exely Stratejik İş Geliştirme Müdürü Burcu Aygün ve Yolcu 360, İş Geliştirme Direktörü Çağlar Bağıbala’nın konuşmacı olduğu panelde, Tur operatörlerinin operasyonel olarak kullandığı teknolojiler, sektörün yeni dönem yenilik beklediği konular ve satış gücünü artırmak için seyahat teknolojilerinden beklenen inovatif çalışmalar değerlendirildi. Exely Stratejik İş Geliştirme Müdürü Burcu Aygün, “Exely sayesinde işletmeler ile turizm kullanıcılarını bir araya getiriyoruz. Aynı zamanda Exely kullanıcılarımıza kişiselleştirilmiş çözümler sunuyoruz. Oteller kendine özgü fiyat tarifleri yaratabiliyor, misafir tesisle ilgili bilgilere detaylı olarak ulaşabiliyor. Hedefimiz elbette ki büyümek ancak kısa vadede öncelikli olarak şu yargıyı kırmak gerekiyor, oteller öncelikle kendi domainlerine yatırım yapmalı. Alan adlarımızı dükkanlarımız gibi düşünmeliyiz. Vitrinimizi ne kadar süslersek o kadar görünür oluruz. Kişiselleştirilmiş zeka çözümleriyle hizmetlerimizi entegre etmeliyiz.”sözleriyle turizm işletmelerine önerilerde bulundu.
Yolcu 360, İş Geliştirme Direktörü Çağlar Bağıbala, “Yolcu 360 pazardaki açıkla birlikte, kullanıcı dostu olmasından da kaynaklı olarak çok hızlı ilerledi. B2B ürünlerimiz şimdiye kadar 8000’den fazla kanala ulaştı. Emitt fuarının önemi benim çok farklı. Otellere ve farklı sektörlerdeki birçok firmaya araç kiralama yapıyoruz. Bizim için misafir memnuniyeti çok önemli. A noktasından B noktasına tekerle gidebileceğiniz her rotasyonda biz varız. Akıl zeka destekli araç kiralamak isteyen kullanıcılarımızla aynı zamanda gerekli durumlarda da temas halinde kalıyoruz. Ancak teması gerektirebilecek tüm olasılıkları da elimizden geldiğince minimize ediyoruz.”dedi.
Bahar Akıncı, “Seyahatte teknoloji bize seçme ve beraberinde özgürlük duygusu getirdi. Tüm bunları yaparken güvenliğimiz konusunda bilgi sahibi olmamıza imkan sağladı. En çok indirilen dijital aplikasyonlar arasında airbnb, booking, flightradar, Uber, skyscanner yer alıyor. Bu yıl dijital navigasyonun yeni oyuncuları ise citymapper, mapsme ve waze oldu. Bulunduğunuz şehirde park yeri bulma konusunda dahi büyük kolaylık sağlıyor bu uygulamalar. Rocket miles, Hopper, Skiplagged uçuşlarınızda vazgeçemeyeceğiniz yeni planlayıcılarınız olacak. Anında çeviri sahnesinin yeni oyuncuları arasında ise Say Hi, DeepL uygulamaları var.” diyen Bahar Akıncı, kendi seyahatlerinde kullandığı ve birebir deneyimlediği yeni seyahat uygulamalarıyla ilgili ipuçlarını da dinleyicilerle paylaştı.
Eko-deneyimler: Turizmde kültür, miras ve yeşil yatırımların uyumlaştırılması adlı günün son oturumunda, Yatırım maliyeti düşük, etkisi yüksek yeni nesil turizmin yanı sıra yeşil geleceğin seyahat trendleri arasında yer alan: çevre duyarlı yatırımlar, yeşil turizmde işletmeler için fırsatlar, iklim krizinde turizm – iklim dostu iş modelleri, ezber bozan butik tesisler değerlendirildi. Oturumda antik kentler ve modern sürdürülebilirlik konularına dair de ufuk açıcı bilgiler paylaşıldı. Anatolity Kurucu, Fütürist, Deneyim Tasarımcısı Dr.Cem Kınay’ın moderatörlüğünü yaptığı oturumda, Grandma`s Wonderland, Kurucusu – Otel&Restoran İşletmecisi, Çiftçi&Üretici Özgün Gürlen Akbayır, Palivor Çiftliği Kurucu Ortağı, Mimar Emre Oral ve Mimar, Emre Arolat Mimarlık Kurucusu Emre Arolat konuşmacılar arasındaydı.
Grandma`s Wonderland, Kurucusu- Otel&Restoran İşletmecisi, Çiftçi&Üretici Özgün Gürlen Akbayır “Bu çiftliği annemden devraldım. Biz bu çiftliğe modern ruhların sığınağı diyoruz. Çünkü şehirde yıpranan yorulan insanların tercih ettiği bir yer. Toprağa dönmek önümüzdeki yılları da şekillendirecek bir trend. Bizim modelimiz tersine bir turizm yatırımı. Normalde tesisiniz neyse, kendinize orada var olan arazide bir yer açarsınız. Bizim arsamıza geldiğimizde hiçbir şey yoktu. Ektik, biçtik, peyzajımızı yaptık ve 25 yıl içinde şu an var olan alanımıza sahip olduk. Ev şarabımız, meyvemiz, sebzemiz, restoranımızda hemen hemen tüm malzemeleri kendi ürettiklerimizden kullanıyoruz. Geri kalanı da zaten çevredeki yerel tedarikçilerden temin ediyoruz. Doğal malzemeler kullanınca atık da çıkmıyor. Atıksız bir şekilde, kompost yaparak sistemimizi sürdürüyoruz.”dedi.
Palivor Çiftliği Kurucu Ortağı, Mimar Emre Oral “Bu çiftlikte 11 ev planladık ve hem yakınlarımız hem ailemize ki bunlara İstanbullu orman severler diyebiliriz, onlar için bir gayrimenkul projesi olarak başladık. Sonrasında 2011’de gastronomiyi de işin içine katarak doğru ve dürüst, kaliteli bulduğumuz ürünleri markalaştırdık. İstanbul’da önce şarküteri sonrasında restoran olarak devam ettik. Birçok restoranımız oldu. En sonunda da gayrimenkul olarak başladığımız arazideki orman evlerimizde misafir de ağırlamaya başladık. Konaklama işimiz de çok güzel gitti. Bunun üzerine Palivor’u büyüterek civar köylere de taşıdık. 8-9 parsele bölünmüş halde yapılar oluşturduk. Burada da orman evlerimiz var aynı zamanda köylerde restoranlarımız da var, bu evlerde konaklayıp aynı zamanda köyün içindeki restoranımızda yemek de yiyebiliyorsunuz.”
Emre Arolat Mimarlık Kurucusu Emre Arolat “Mimarlara önemli görevler düşüyor. Doğayla kavga etmemek, otel yatırımlarında sürdürülebilir projeler içinde yer almak gerekiyor. Örneğin Antalya’da mimari açıdan şatafatlı otelleri görüyorsunuz sıra sıra, ancak bunlar kendi içlerinde bir getto gibi. Şehrin ikincil bir merkezine konumlanıyor. Turizmin kentlere olumlu etkisinin böyle olmaması gerekiyor. Ekolojik yönden bakacak olursak, pek çok yeri katletmemize rağmen Türkiye’de hala kurtuluş şansına sahibiz. Öğrenerek, geliştirerek Türkiye’yi bir başka türlü turizme dönüştürmek mümkün. Kentleri yaşanan, turizm standartlarının arttığı yerler haline getirmek için hala imkanımız var.”sözleriyle turizm-kent ilişkisini değerlendirdi.”
İlk yorum yapan siz olun